خبرهای داغ:
کمالی خبر داد

 افتتاح ساختمان پزشکی قانونی اسدآباد در دهه فجر امسال

همدان- مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با اشاره به افتتاح ساختمان پزشکی قانونی اسدآباد در دهه فجر امسال، گفت: همچنین ساخت مرکز پزشکی قانونی رزن و سالن تشریح در همدان جزء برنامه‌های آینده این اداره است.
کد خبر: ۹۵۳۴۸۴۳
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر آرتین کمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دفتر خبرگزاری ایسنا همدان برگزار شد، اظهار کرد: در آبان ماه ‌۹۸ که وارد استان همدان شدم یکی از نقاط ضعف در همدان ساختار فیزیکی پزشکی قانونی بود که با شرایط و بودجه‌ای که داشتیم در یک سال و سه ماه توانستیم پزشک قانونی نهاوند و تویسرکان را در تیرماه ۹۹ بازسازی کامل کنیم.

وی با بیان اینکه با توجه به جانمایی نادرست سالن تشریح این اداره که در مرکز شهر واقع شده بود به لحاظ بُعد بصری، بهداشتی، ترافیکی و امنیتی، تصمیم به جابجایی این مکان شد، افزود: سالن تشریح در بیمارستان بعثت و نزدیک آرامستان در حال ساخت است و در این صورت هزینه جابجایی اجساد کاهش می‌یابد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: آزمایشگاه ژنتیک همدان در حال تعطیلی بود که در سال ۹۸ بازسازی شد و اکنون مشغول به فعالیت است.

وی ابراز کرد: ما در مجموعه خود با کمبود پزشک مواجه هستیم اما از نظر علمی، کمبودی در استان نداریم، فقط روند استخدام و جذب باید انجام شود، که از سال گذشته تاکنون دوبار آزمون استخدام برگزار شده و در سال گذشته یک پزشک و امسال هم یک پزشک جذب می‌شود.

کمالی با اشاره به اینکه این حرفه سخت است و در دانشگاه هم این رشته وجود دارد، خاطرنشان کرد: اگر حقوق و مزایای این پزشکان به درستی پرداخت شود با کمبود نیرو مواجه نخواهیم شد؛ همدان ۶ پزشک نیاز دارد تا بتواند به خوبی کل استان را پوشش دهد، در حال حاضر ۱۵ پزشک رسمی و ۲ پزشک معاضدتی در مجموعه داریم.

وی با اشاره به افتتاح ساختمان پزشکی قانونی اسدآباد در دهه فجر امسال، گفت: همچنین ساخت مرکز پزشکی قانونی رزن و سالن تشریح در همدان جزء برنامه‌های آینده این اداره است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با بیان اینکه نیروهای این اداره در ایام اربعین در حال آماده‌باش هستند، عنوان کرد: با توجه به اینکه در ایام اربعین پیک بار ترافیکی شدیدی در استان داریم، این اداره در این ایام و در حال حاضر در حال آماده‌باش هستند.

وی با اشاره به اینکه در جامعه، گذشت کمرنگ شده و میزان تشکیل پرونده‌ها در این مرکز در حال افزایش است، بیان کرد: نیازمند فرهنگسازی در این زمینه هستیم و باید برای ریشه‌یابی مسائل و کاهش آسیب‌ها در جامعه با مراکز دانشگاهی همکاری شود تا با توجه به استناد علمی از عوامل نزاع و بسیاری از مشکلات در بلندمدت جلوگیری کرد.

کمالی به فوت‌های نامعلوم اشاره و ابراز کرد: در این زمینه تعداد بسیار محدود است و علت مرگ یا از طریق کالبدشکافی یا آزمایش سم‌شناسی مشخص می‌شود که سه ماه طول می‌کشد.

وی در خصوص سقط جنین گفت: قبلا صفر تا صد سقط جنین زیرنظر سازمان انجام می‌شد اما پس از قانون جوانی جمعیت سقط جنین توسط قاضی انجام می‌گیرد؛ کمیسیون پزشکی تشکیل می‌شود و براساس تصمیم قاضی به بیمارستان ارجاع داده می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان به ارائه آمار ۴ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته پرداخت و ابراز کرد: در ۴ ماهه اول امسال آمار حوادث ناشی از کار از ۷ نفر در سال ۱۴۰۱ به ۱۰ نفر رسیده است، آمار خودزنی طی این مدت ۷ درصد کاهش داشته و در زمینه غرق شدگی از ۱۲ نفر به ۴ نفر رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه در پرونده‌های قصور پزشکی از ۳۷ مورد در سال ۱۴۰۱ به ۳۳ مورد رسیده‌ایم، عنوان کرد: قصور پزشکی بیشتر در رشته‌هایی وجود دارد که فرایند مداخله‌ای همچون دندانپزشکی، زنان و زایمان و جراحی‌های عمومی و جراحی‌های زیبایی در آن وجود دارد.

کمالی خاطرنشان کرد: نزاع سرپایی ۷ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته، آمار تصادفات  ۵ درصد کاهش یافته و تصادفات ساختگی نیز نسبت به سال گذشته روند کاهشی داشته است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات